. . .

Ćwiczenia na kręgosłup szyjny

ćwiczenia na kręgosłup szyjny

Nieprawidłowe ułożenie naszego kręgosłupa może spowodować bóle, które potrafią skutecznie utrudnić codzienne funkcjonowanie. Aby rozluźnić mięśnie kręgosłupa niezbędna jest odpowiednia aktywność fizyczna. Sprawdź jakie ćwiczenia można wykonywać, jeśli cierpi się na lordozę!

Ćwiczenia na kręgosłup szyjny

Bóle wywołane przeciążeniem kręgosłupa i wystąpieniem w nim pewnych zmian można zniwelować na kilka sposobów. Jednym z nich są ćwiczenia fizyczne. Najlepiej jest robić trening, na który będą się składały ćwiczenia rozciągające i wzmacniające. Ich głównym celem ma być bowiem eliminacja wady poprawy oraz rozluźnienie mięśni.

Oto przykłady konkretnych ćwiczeń:
• Skręty głową na zmianę w lewą i prawą stronę. Zaleca się wykonywać po dziesięć powtórzeń. Takie ćwiczenie można wykonać nawet w pracy, siedząc przy biurku.
• Kolejne ćwiczenie wykonywane ma być na siedząco lub na stojąco. Najważniejsze jest utrzymanie prostej postawy ciała. Ćwiczenie polega na wysuwaniu i cofaniu podbródka.
• Wykonywanie skłonów do przodu oraz prostowanie się.
• Skłony na boki – w prawą i lewą stroną, z rękami uniesionymi do góry i prostymi plecami.
• Wymachy rękami w górę oraz krążenia rękami w jedną i drugą stronę.

W przypadku bólów kręgosłupa warto także pomyśleć o specjalistycznej rehabilitacji lub masażach. W tym celu należy udać się do fizjoterapeuty lub lekarza ortopedy, którzy dopasują odpowiednie zestawy treningów.

Zmień tryb życia!

Siedzący tryb życia, który w dużej mierze prowadzimy, sprzyja zarówno powstawaniu lordozy, jak i przyczynia się do nasilenia jej objawów. Spędzając każdego dnia wiele czasu siedząc przy biurku lub przed komputerem tylko pogłębiamy powstałe schorzenie. Warto więc zrobić wszystko, aby przebywanie w niedogodnej pozycji ograniczyć do niezbędnego minimum.

W tym celu niezbędne jest więc zmienienie trybu swojego życia. Przede wszystkim warto pamiętać, aby robić sobie przerwy w pracy. Czasem wystarczy wstać, rozprostować się, zrobić kilka skłonów czy rozciągnięć ciała. Warto korzystać również z podpórek pod ręce oraz ze specjalnie wyprofilowanego fotela, który podtrzyma kręgosłup. Natomiast jeśli ból nasila się szczególnie podczas snu warto zaopatrzyć się w wygodny materac oraz poduszkę ortopedyczną.

Regularna aktywność fizyczna

Natomiast po pracy niezbędne jest wykonywanie wymienionych powyżej ćwiczeń. Tak naprawdę każdego dnia powinno się pamiętać o systematycznej aktywności fizycznej. Można wykonywać ją na wiele sposobów. Sprawdzi się zarówno trening na siłowni, bieganie, pływanie na basenie, czy też uprawianie sportów zespołowych. Dobrym pomysłem jest również rodzinny spacer. Najważniejsze, aby jak najwięcej czasu spędzać w ruchu.

Podsumowanie

Zastosowanie powyższych porad na pewno pomoże w walce z bólem kręgosłupa spowodowanym lordozą. Jeśli zastosowanie odpowiedniego leczenia zostanie połączone z rehabilitacją i ćwiczeniami oraz wprowadzeniem zmian w dotychczasowym trybie życia można zwiększyć szanse na zniwelowanie uporczywego bólu. Sprawdź czy te metody zadziałają również w Twoim przypadku!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *